Sunday, January 20, 2008

Sauna -> Baltik -> sauna -> Baltik -> sauna -> Baltik

Da da! Lično ja! Sinoć! Bila u jednoj od 2.5 miliona sauna u Finskoj (malena kuća iza mene na slici), ukuvala se propisno na 80 celzijusa, izletelo mi telo samo napolje, vapeći za rashlađenjem - do članka se umočila u prvoj iteraciji! Baltik ko Baltik, ladan ko guja, finci rekoše da je to samo u mom mozgu, čista predrasuda, ma nema veze sa istinom, ma ni rupu u ledu nisu morali da buše, ne pamte ljudi topliju vodu u januaru... Elem ne bejah dovoljno skuvana očigledno... vrnem se u saunu (bosa, po blatnjavoj stazici, razume se), dokuvam još 10ak minuta, pa natrag u Baltik - ovog puta do struka! Nedovoljno, oceniše stručniji; vratim se treći put, tu dodamo još drva u vatru, dolijemo vode na ugljevlje, napravi se para i po, temperatura skoči u sekundi, pa smo se kuvali i parili dok nismo lipsali - ulazak u more nikad lakši, voda leeepaaaa, prijaaaa, rashlađuje u sekundi! Do vrata! :) Glava se ne smače, rekoše poznavaoci! I još rekoše, nema šansi da se čovek od toga razboli (verovatno po principu 'što te ne ubije, ojača te'), a te razlike toplo/hladno, ma to ne smeta zdravlju uopšte, to bi trebalo da se prepisuje kao terapija! Virusi i bakterije jedini boleščine izazivaju, a to da se go šećkaš po polju na minusu, ma to nema veze uopšte! I eto, ja poverovah, pa ćemo videti šta će biti. Izveštavaću vas dalje o svom zdravstvenom stanju! ;)) Danas se be' sve šale osećam kao preporođena, ko će ga znati, možda ima nešto u tome...
Zgoda se inače dogodila u kolibi pored mora, na obližnjem ostrvu, gde nam studenti domaćini obezbediše prenoćište, večerinku i žurezu sa sve saunom za tričavih 10 evrića. Evo je i slika (biće i album ovih dana), da počnemo zajedno sa upoznavanjem arhipelaga jugozapadne Finske - odmah tu kod Turkua, sa 20000 ostrvaca... pročitah negde da je jedan od najlepših arhipelaga na svetu. Kako god, meni je zasad presladak, a videćemo kako će tek biti na proleće, kad se vreme prolepša pa opletemo po krstarenjima... ;)

8 comments:

Anonymous said...

eh eh... svako normalan bi se najezio na pomen ulaska u baltik, samo ja umirem od uzasa na pomen saune! pa za boga miloga (pitas se) zaaaasto???
eeeee nisi ni znala da tvoja sestra ima ometaj vezan bas za saune.... odmah me takva sramota obuzme kad pomislim, a ne daj boze vidim (na tv-u ili slici), ne bi verovala! a sve zbog one tatine knjige o uredjenju stana, secas se velika lepa knjiga sa braon koricama, masni papir, velike slike nekoh predivnih (mahom skandinavskih) stanova. e ja sam to kao mala nekad listala i tu videla prvu sliku golotinje u svom zivotu. naravno pretpostavljas - SAUNA! sauna od lepog belog drveta, osvetljena, bas onako lepota jedna, a unutra porodica gola ko od majke rodjena! ma ne znam sta mi je gore bilo, dal to sto su svi goli ili sto su goli a pri tom su porodica ili ne znam ni sama sta, elem meni se ta sauna vecno urezala u pamcenje kao pojam veeeelike sramote!
pa kad ti rece da ces u saunu ja se namah zgrozih, al ajde znam da se nosi kupaci, da tu nema nikakve gole porodice, odrasla sam zena i sve je to ok, ali ipak..... te traume iz detinjstva , mocna su stvar bas!
nego na stranu moji ometaji, preslatke su ti slike, post je geeenis, jedva cekam novo desavanje ..... :))))
ljubla ja!

biljak said...

hehehehhehehe :))
Gde se ne bih secala... Covek, zena i dvoje decice od po jedno 7 god... Jes jes, golotinja na kub, samo ja bila manja kad sam na tu sliku nabauljala, pa mi se to nije tako straobalno dojmilo! :))
Dobro je da znam (eto sta naucis o rodjenoj sestri preko bloga, ccc ;)) da ne planiram saunanje kad mi dodjes u goste! :)
Cmok, ljubla tebe tvoja B. puno puuunooooo :)))

P.S. Inace se uglavnom brani ulazak u saunu u kupacem, jer u mokrom kupacem mogu da se nakupe bakterije... ali nama dozvolise jer smo bili na golotinju nespremni a i u mesovitoj grupi se kuvali... :)

Slavica said...

Rispekt za B, ja se dalje od pasa ne umocih (negdje u pola skoka mi prozuja kroz glavu datum..temperatura...) ukratko, kukavica ja :) I vec imam upalu pluca na nervnoj bazi ;) ;)
A u sauni sam zjevkala kao pile neko, cijenim ja sve zdravstvene aspekte istog tretmana, al iz glave mi nije izbijo' Dusko Dugousko kako sitno sjecka mrkvice i lukove i ubacuje unutra hehe

Unknown said...

Hehe pored sve price o sauni i Finskoj meni samo u glavi kako me ova druga slika podsjeca na ostvarenje Polanskog 'Noz u vodi' iz ko zna koje godine hihihihi. A sto se Slavca tice, pi..ica jedna gdje je Bosanski duh? Nego nemojte vi meni dehidrirati kukala vam majka. Ljubammmmm

Dane said...

Wow, izgleda da ti je bas prijala sauna, bas ti dobor stoji ovaj osmijeh na slici, kanda zracis. Hm, zracis - na kakav ste kamenjar sipali tu vodu. Da nije kakvo osiromaseno kamenje.

5 bambija za Saju i dramsku digresiju. Dodade ti Biljo jednu bas onako zivotnu potresnu notu koja ce ti mozda znaciti u kandidovanju za najblog.

Inace ja u Danskoj odsaunah go golcat. Necu nikakva polovicna kulturna iskustva do clanaka :).Missio sam da ce mi biti neprijatno al nekako te od toplote i pirjanja boli uvo za debele chiche koji cuce naokolo.

Veljko said...

Super! Sauna + express hladjenje :)
A Slavac bas dobru sliku dodade sa onim Duskom i saunom hehehe :)
Ma bre, na ovom blogu svega ima, milina jedna citati :)

(i samo jos da naglasim kako je dane lepo izbegao da napise "boli uvo za debele CICE" :)))

Anonymous said...

E preslatko bas - Dane u Danskoj doziveo full monty saunu, Zvjezda na Polanskog asocijacije ima, Slava na Duska Dugouska, Saja unosi dramske digresije; sto bi Veljkasin rekao - svega na ovom blogu ima - milina citati ove komentare! :D :)

P.S. Veljko, pa gde si bre do sada?!? Bacaj vise te knjige i aktiviraj se ponovo u ovom kvazi svetu! Ne mogu novi post da pisem dok se ti ne oglasis - sto ti je moc navike... ;)))

Anonymous said...

Inace, zaboravih onaj obecani zdravstveni riport ;) - umal' me ne pokosi u krevet ova finska zabava, danima sam se sa teskom prehladom borila (malaksalost, kasalj, curenje nosa, sve redno), da ne bi nekih alternativnih pakistanskih biljnih preparata, ko zna sta bi od mene ostalo! No, all's well that ends well! :)

Sauna-Baltik : Biljak = 0 : 1
;)))