Tuesday, October 23, 2007

Osvojismo Svetog Viktora!

Naslov bi trebalo da bude senzacionalisticki, da privuce paznju! Ne blogujem neko vreme, posecenost nacisto opala, pa sad moram da se dovijam i koristim trikove zute stampe da i ovo malo citalaca zadrzim!

Elem - Sveti Viktor. Planina. Sezanova omiljena, naslikao je neprebrojivo mnogo puta, popularna ne pitaj u ovim krajevima. Krenuli mi jutros u osvajanje - hm, jeste radni dan, pa sta? Nema predavanja bas svakim danom, ipak je ovo neka vrsta FON-a! ;)) Dakle, krenuli mi, obuceni kao za shopping centar, ocekujuci planince neko maleno, Tourist's office i vodica u najmanju ruku, da nas malo provoda okolo, da napravimo koju fotku i da kazemo da smo i tu bili. Kad ono - trt MilojkA! ;) Divljincina, kozje stazice, nigde izvora, sunce prlji, saplices se o kamenje, a do vrha nikako da stignes. Na prvoj cuki se malo obradujes, slikas okolo pa ti milo, a na svakoj sledecoj vec sve vidjeno, samo visina veca, a ti deset puta gladniji i zedniji!
Dodjosmo u zlo doba na vr' tamo crkva iz XVII veka sa sve bunarom - voda naravno nije za pice - ostali planinari sede, obeduju, vino cak otvaraju, dinje jedu, ma perverzija jedna; a mi veseli puzemo okolo i delimo jedinu hranu koju smo uspeli da iscackamo iz svojih rancica: 2 vockice, 3 cokoladice i keks, a nas sestoro! Imali smo i oko 7 dl vode - ukupno, ali to je vec na prvom usponu nestalo. Na tom vrhu smo verovatno tako ocajno izgledali da su nam neki fini starci dali kafe, samoinicijativno! Sta ce ljudi, uplasili se da ce morati kosture da nose 1000m dole, po tom krsu! ;)
Sve u svemu, planina ko planina, samo eto milo ti zbog Sezana; priroda lepo ocuvana, jasta, stazice obelezene, nema da se zagubis (eh da smo jos i kartu imali...) a planinara kolko ti srce pozeli. I to ne onih ko kod nas - 'zadnja sansa' planinara, nego matoraca, koji ko kozice samo skakucu sa kamicka na kamicak. Doduse, sta drugo i ocekivati, pametan svet radi radnim danima, ne 'asa po prirodi, samo eto penzosi i studenti dokoni...

6 comments:

Мукајло said...

Svaka cast, bez vode i hrane na planini :)

Zanimljivo je da se pogleda planina na Earth-u, pa se na narandzastim tackicama mogu videti neke Sezanove slike.

Мукајло said...

Btw, po naslovu sam prvo pomislio da ste dobili neku nagradu za nesto :)

Veljko said...

Hehe - gde su vam sad kupaci, plaze? A? A? Znaci nije ta Fr bas skrooooz uredjena! Eto - previsoke planine, nemaju betonirane staze, bazena na vrhu nigde nema, penzioneri nece da ti daju kavijar i vino... katastrofa... ja ne znam kako se vi snalazite tamo :)
Mnogo ste se vi opustili, ccc :) Al dobro - bitno je da ste se vratili zivi i zdravi :)

Unknown said...

Hehe, lepo kaze Veljko, vidi sad - farmerke, dzemperi, jakne, marame nema vise: "it's stil summer here!"
Neka, neka - i ti malo da vidis kako je to kad zazimi... Au, a tek Finska, cujem da tamo vec sad vrapci padaju sa grana i odma se lome u parchice kako je 'ladno...
Ehehe, ma saaaaalim se :). Nego, ja na blog skoknula da vidim ima li rez. ispita, 'oces se malo poFaliti i tom stranom, a ono nema ni slovo... Al znam ja tebe, neces da se hvalis, pa to ti je :).
P.S. Ajd kad dolazis, ponesi skije, Zlatibor zavejan!
Cmokic ;)

biljak said...

Joooooj Zlatiboooor... Ksendzo crna, sta mi radis?!? ;)
Ma eto mene tamo vec sredinom decembra, ima da odem direkt na Zlatibor, na visinsko-minusne pripreme za Finsku, ne moze tek tako da se preseli sa Mediterana na Severni pol! ;)))
Inace, jes jes, stisla neka zima i ovde! Ne znam sta da mislim, ja sam bas nespremna docekala ovih desetak stepeni koji nas satrese! ;) Srecom grejanje upalili, da ne poskapavamo na manje od dvadeset, nenaviknuti jadni! ;)))

biljak said...

@mmr: Eto sta sve covek zanimljivo moze od tebe nauciti! :)
E da smo to tamo znali, pa da se edukujemo na licu mesta ko ljudi! ;)

A naslov znaci upalio, hehe :) Vidim ja, komentari samo pljuste (moji ponajvise ;)))