Saturday, September 08, 2007

Si fueris Rome, Romano vivito more; si fueris alibi, vivito sicut ibi!

Vođene ovom sjajnom latinskom poslovicom, rešene da živimo kako se ovde živi, zapucamo Slvc i ja večeras na tekmu - da se to gleda ragbi, da se navija za Francusku, da se vidi o čem se bre tu radi! Ovde nacija pobazijala - danas počelo svetsko prvenstvo u ragbiju, već danima se samo o tome priča, današnje besplatne novine izdanje celo ovoj sumanutoj igri posvetile (ni juče nije bilo mnogo drugačije - jedva i da su pomenule mučenog Pavarotija), naš profesor francuskog -Monsieur Casanova (jes bogami, tako se čovek zove - a i priiistaaajeee muuu :)), koji se jadan trudio da nas integriše što je više moguće za ovih 10 dana intenzivnih časova je neprestano ponavljao kako je ragbi u Francuskoj A MUST! Lože se ko blesavi na to, pa onda na fudbal (naš brate, obicni evropski fudbal), pa 10 praznih mesta, pa ostali sportovi!

A ragbi - moji vi, ne znam šta bih rekla... (Unapred se izvinjavam poznavaocima i poštovaocima ovog sporta na krajnjoj ignoranciji koju ću upravo da javno iskažem! ;)) Oooogromni neki muškarci, ko kromanjonci, listom četvrtastih glava spojenih sa jednako širokim vratovima, koji se rvu, krljaju, biju, lome, guraju, skaču jedni po drugima, krvavih glava okolo trče i pokušavaju (ili na najsurovije moguće načine sprečavaju pokušaje - čini mi se da čuh da je dozvoljeno sve sem vučenja za dres!!! O.O ) onu veselu jajastu loptu da nekako probace kroz one dve močage ili da njome pipnu neki specijalni deo terena (što ovim francuzima večeras nikako nije pošlo za rukom, a pokušavali su, nije da nisu - mnogo je kostiju u rukama i nogama ovih savremenih spartanca pritom bilo žrtvovano, garantujem vam ja kao laik! ;)) pritom dodajući loptu samo ka pozadi ili bacajući je napred, ali sa pravom da je dohvati samo onaj ko je bacio; ako sam ja uopšte dobro shvatila pravila... Da sumiram, jedna agresija STRAAAŠNAAAA, jedan užas! Ja nisam mogla a da se ne zapitam 'gde je bre ta francuska sofisticiranost, na šta liči da takav jedan narod uživa u ovakvom jednom barbarstvu?!?'

E da, kao vrhunac, naš večerasnji host nam pokaza (sa YouTube-a) 'haka' ples, neku vrstu tradicionalnog woodoo plesa tima Novog Zelanda, kojim se kao mole bogovima za pobedu, a u suštini plaše protivnike, garant! Mene su bar prestravili, sa onim užasnim facama i urlikanjem i ratničkim pokretima - glb! Da ti se krv u žilama zaledi, no impresivno, mora se priznati - francuzi su toliko impresionirani 'hakom' da su cak napravili i postavili na počasno mestu u Marseju ove statue tima N. Zelanda od žive ograde i kovanog gvožđa, u pozi izvođenja 'haka' plesa - konsultovati sliku!!!


A evo i koji link, da bolje ukapirate o čemu je reč:
http://fr.youtube.com/watch?v=cle20lQg0Qs
http://fr.youtube.com/watch?v=8eGCsEQ15L4&NR=1

7 comments:

Anonymous said...

Samo da recem da ti ovi poliglotski (polinomski, prim. Zorica Brunclik)naslovi umanjuju na rejtingu. Ko ce se bre bakcat sa tim odumrlim jezicima, latinski, francuski etc.

A inace baska zanimljivo. Jos cu i bloger-citac postat. Ccc. Sta ce mi reci roditelji kad saznaju...

Veljko said...

Heh, interesantna poslovica, kako li je samo zapamti celu :) Meni je rekord ona "alea acta est" :)

Za ragbi se potpuno slazem - jedino sto mozes da dobijes gledajuci tako nesto je zadovoljstvo sto nisi na terenu :)
A oni klipovi sa hakom - tootalna smejurija :D (a primeceno je i da cak vise ne stavljas na obican youtube nego na fr.youtube :))
Evo i jedan super klip u kome su skoti pokazali novozelandjanima kako se radi haka ;) New Zealand vs Scotland in rugby

Anonymous said...

@Veljkasin: samo da znas da je primeceno da ti jedini ovde ispratis post kako treba! :)) A bas sam se pitala sto li te nema... ;)
A za You Tube, automatski me prebacuje na fr, pa vise i ne obracam paznju! Ista stvar sa googlom!
Sto se poslovice tice, to ti je moja oooomiljena poslovica jos od srednje skole i od tada cekam momenat da je iskoristim na pravi nacin :))) I evo ga, konacno! ;))
A haka klip - videla ja i taj, show zivi! Samo su mi ti skoti malo neubedljivi prema ovim zivuljkama sa NZ! ;) Inace, preksinoc dolazi Slavac i kaze 'Pa ajmo, ocemo da gledamo ragbi?' hehehe, tako da se mi navukosmo, moj Veljko! ;)

@DaNe: Pa dobrodosao, i ti i EnaD i koliko god da vas je sada! ;)

Anonymous said...

although i don't understand a word of what is said here and even though we (Portugal) don't have a tribal dance, this is the spirit when we sing out national hymn:
http://www.youtube.com/watch?v=EVSEqqvIEfU

btw bilja, the pics are great!
Poljubac,
Zézi

Anonymous said...

Zdravo Zezinho, welcome! :))

It was about the time for this blog to become international! ;)
And also, about the time for someone to post a new comment, cause I'm losing a lot of my enthusiasm for writing my adventures when nobody wants to comment them! ;)))

Anyway - I had no idea that you play rygby in Portugal (seems that only Serbia is avoiding it)! And these guys from the clip are so proud of their country, but - hey, what else, right? ;)))

And now that you've joined the club of my blog-lovers, feel like at home! :)

Beijo :)

Anonymous said...

Hvala Bibili ;)

And don't loose the motivation, instead write something I can understand, meaning: write in english, or even better, in portuguese ;)

and keep on with the pics, coz i'm already envy your staying there! Bah makes me eager to go there!

Big poljubac lepe lice,
keep in touch
Zézi ;)

Anonymous said...

Ta haka izgleda spektakularno, posebno pre tako kostolomackih nastupa, ali mi je, osim tog komercijalno-zabavljackog elementa, izvodjenje takvih narodnih plesova pre utakmice prilicno besmisleno.
Zamisli nasu reprezentaciju (kosarkasku, vaterpolo, fudbalsku, odbojkasku svejedno) da pred pocetak utakmice oplete jedno kolce na svojoj polovini terena.
A mozda to i nije tako losa ideja :)

Zezi,
the video from your link has been removed from youtube for copyright reasons, do you have some other one similar?