Saturday, December 13, 2008

Hag - The Hague - Den Haag

Evo vec skoro 4 meseca bivstvujem ja u Niskim zemljama, putujem okolo, obidjoh i uslikah sve ispod Amsterdama uzduz i popreko, ali nikako da stignem (znate kako je, studentski zivot, nemam vremena novine da procitam ;)) malo o tome da blogujem. Red je da se krene sa ciklusom "Holandija detaljno, grad po grad, zgrada po zgrada". Tako da, budite aktivni, svako malo ;) ima da bude novi post sa sve pratecim vizuelnim materijalima!

E sad, kakav bih ja Srbin bila kad ne bih od Haga krenula... ;)
Dakle: Hag. Pored Medjunarodnog suda za ratne zlocine, tu se nasle i neke druge silne institucije, pa se Hag samoproklamovao medjunarodnim gradom mira i pravde. Stoga i kraljica holandska glavom i bradom resila da stanuje bas tu (u kraljevskoj palati izgradjenoj od strane njenih kraljevskih predaka ko zna kada ;)), pa i parlament tu pustio korenje, onda usledile sve moguce ambasade, konzulati, bogatasi i njihove vile: svi oni sad tu zive u jednom finom burzoasko-administrativnom kohabitatu! ;)

Grad je inace spoj starog i novog, ima fensi oblakodera (moje slike o tome ne svedoce bas, jer nisam neki ljubitelj istih, hm oblakodera a ne slika ;)), ima malo i kanala, kucica, muzeja... Muzej genijalnog Esera (adekvatno predstavljen sa n slika) recimo smesten u bivsoj palati u kojoj je nekakva holandska kraljica Ema pocetkom proslog veka licno stanovala neko vreme; ma sta da vam kazem, sve puno neke kulture i tradicije...

Najvaznije: Hag ima mooooreeee. I plazu! :) Cuveni Scheveningen je u stvari deo Haga na obali mora, jedno letovaliste za bogatune u proslim vremenima, posle se malo neplanski tu nagradilo svega, tako da je to sada malo kicast deo grada; ali sve je to manje bitno, kad ja dodjem do mora pa vidim taaaalasee i peeessaaaak, pa osetim miris mora, uh ma bas me briga za sav okolis! :)

Pored svega toga, u Hagu bas resila i jedna globalna holandsko-britanska skoljkasta kompanija ;) svoje HQ kancelarije da postavi, a ja resila bas kod njih svoju praxu i tezu u sledecem semestru da radim, stoga (drums in the background) od februara do jula, dragi i drage, ja stanovnik Haga postajem! Ako ikad nadjem sobu doduse... Hehe verovatno sam jedini covek sa prostora Balkana koji ima problem sa nalazenjem smestaja u Hagu! ;))

I konacno: slike! :)

2 comments:

Anonymous said...

how can you write a so cool blog,i am watting your new post in the future!

Anonymous said...

Read your article, if I just would say: very good, it is somewhat insufficient, but I am

still tempted to say: really good!
Personalized Signature:面对面视频游戏,本地棋牌游戏,本地方言玩游戏,打麻将,玩掼蛋,斗地主,炸金花,玩梭哈