Sunday, May 11, 2008

Pangea Day


Kada: sinoć, u 8pm po centralno-evropskom vremenu počeo, 4 satića trajao.
Gde: uživo broadcast preko interneta u celom svetu.



Poenta je da se povežeš sa ljudima iz celog sveta preko kratkih/ dokumentarnih/animiranih filmića napravljenih "od sveta za svet". Da shvatiš da postoji toliko toga što nas zbližava. Jer smo naravno svi mi ljudska bića. Nije bilo patetično bešale, mada tako zvuči; super je ideja, bilo baš dirljivo. Pogotovo kad je bezzuba baba bosanka pričala kako je mnogo ljuta zato što ima reumu! :)) Ili kad su u prvih pet minuta prenosa rekli kako je Nokia poklonila n mega-giga-modernih telefona sa kamericama u manje razvijene zemlje i naveli Srbiju kao očit primer istih (zemalja, ne kamerica, ALO, pay attention! ;)), kako bi se ljudi i tamo izvoleli snimati.

Šteta samo što sam ja jedan neodgovoran lik pa evo delim malo pokasno sa vama ovaj info, ali eto ponukao me Pangea Day da ipak pokušam da dam neki lični doprinos opštem dobru, stoga proglašavam da se jedna gomilica probranih filmića može i dalje pogledati na njihovom web sajtu www.pangeaday.org ili direktno levim klikom počinjete jednu zanimljivu avanturicu oko planete. Mi večeras ne odgledasmo sve filmove, ali od viđenih, moji lični favoriti su:

- J'Attendrai Le Suivant (I'll Wait for the Next One) (da li zbog francuskog, ili ljubavne teme, ili zato što je skoro prvi prikazan - elem, meni ovaj filmić bio genijalan)
- Papiroflexia (presladak crtać za ljubitelje prirode)
- Pale Blue Dot (muuudrii filmić o Zemlji, malenoj plavoj tačkici; Karl Sagan svašta nešto pametno napričao, npr: "Everyone you love. Everyone you know. Everyone you've ever heard of... lives upon a mote of dust suspended in a sunbeam." :))

A sad kao doprinos borbi protiv globalnog otopljavanja u vidu uštede energije, ugasite svetlo dok gledate filmove, jer šta će vam...

2 comments:

Мукајло said...

SUUUPER!!!

Hvala za super linkic :)

Anonymous said...

:-)....filmic skroz sjajan, mada malo i tuzan...cek da vidim i ostale.
P.