Saturday, March 22, 2008

Živeo nama prolećno-uskršnji raspust i lenstvovanje ma koje sorte!

Nema veće lepote nego biti đak na raspustu! :)
Znaš da ćeš da zagineš čim raspust prođe, ali brigu o esejima, glupavoj ideji za master tezu i sličnim tricama ostavljaš po strani i povazdan jednostavno ne radiš ništa. U ništa ubrajam: kontemplaciju o smislu života; tročasovno ogovaranje sa internacionalnim drugaricama svih mogućih plavuša na fakultetu, onako srpski sa sve kaficom; pola dana provedenog u šetnji po (azijskim etno) radnjama u potrazi za dimljenom kolenicom za suljpa (ne nađoh je, kvrazima) koji jedva čekam da spremam u nedelju - Easter edition, u čast naše indijske srpkinje koja je naučila na savršenom srpskom celom svetu da čestita Vaskrs!; gledanje Sweeney Todd mjuzikla - za ne propustiti, bez sve šale, Johnny Depp je skandalozno genijalan, ma koliko prilježno zli jezici pljuvali po njegovom liku i delu, ;) interaktivno online učenje kojekakvih bespotrebnih francuskih reči za raznorazne vremenske nepogode, najšire moguće članove porodice - čukundede, bele pčele i ostale, kancelarijsku opremu i materijal; bauljanje po Web2.0Net aplikacijama u potrazi ka kobigaznaočime - sve u svemu sve ono čime jedan prosečan sredovečni IT student može da popuni svoj dokoni dan! ;)

A kako se praznično provode moji domaćin Finci?
Uglavnom putuju okolo sa porodicama, posećuju svoje vikendice, oni bogatiji odu negde na jug, sunca malo da vide, da se dopune vitaminom D i time odlože suicidalne tendencije za koju još nedelju. Mnogo im je bitnije da okite kuće figuricama pilića nego farbanjem jaja da se bave. To su ionako naučili od komšija Rusa, pa ako ofarbaju koje jaje, to rade čisto za zabavu najmlađih, a jaje prethodno bušnu da mu izađe sadržaj, pa onda praznu ljusku farbaju flomasterima ili vodenim bojama. O muka mojih da pronađem kesice farbe i da mudro unapred kupim za naš praznik da imam, dok ovo ne otkrih! Kako mogu da ne budu kao mi, baš mi nije jasno!
Potom, zahvaljujući opet igleda Rusima, Finci su nekako uspeli da uskršnju tradiciju da upotpune vešticama i "lilanjem", pa obuku dečicu u kostime, kao za Helloween, opreme vrbinim grančicama - onima na kojima rastu "mace" (bemliga, ne znam kako se zove kod nas, na engl je pussy willow) kao vesnikom proleća i puste ih da posećuju komšiluk i trampe te grane za slatkiše, pevajući:
"Virvon varvon tuoreeks terveeks tulevaks vuodeks vitsa sulle palkka mulle."
U prevodu trt mrt, zdravlja koječega... grana tebi nagrada meni! Sretosmo baš ovu preslatku dečicu, spremnu kao zapete puške da zapevaju svakog časa puni iščekivanja, ali mi znali za jadac pa se dadosmo u beg pre nego što zaiskaše čokoladice od ubogih nas!
I još jedna, najbitnija čini mi se stvarka vezana za uskršnje praznike ovde - čuveni mämmi - jedan grdobni slatkiš (?!? O.o) napravljen od ražanog brašna, maltoze i vode, spakovan adekvatno u kartonsku kutiještinu, strukture vrlo nalik blatu, da ne kažem nešto gore. Spremila ja bila duplu šaku eura da se počastim mämmijem, da se to nedajbože ne propusti, misleći da ima da skapam od sreće jedući nešto kao ruski kvas samo u drugom agregatnom stanju, no na svu sreću kupile Tingting i Merie kutiju još juče, pa posle degustacije rešile sa e^n ( gde n teži u beskonačno) ljudi da je podele. Šta reći - interesantno jedno iskustvo beše to! Nema čime se nismo dovijali u nameri da zavolimo ovaj jedinstveno finski proizvod, potapali ga u slatku pavlaku, polivali stotinama grama šećera, probali čak i kao slano da jedemo, ispržili po jaje na oko uz to, ma džaba. Neeepopravljivo! Verovatno jedino Finskom istreniranom nepcu podnošljiv ukus! ;)

7 comments:

Dane said...

Hahahhahahahha
ovo za jaje na oko se jos smijem
ahahhahaha

carica si, nemam rijeci

Veljko said...

Haha! :D :D Svasta vama nece pasti na pamet :D

Gledah i ove slike & snimke sa klizanja / krstarenja... ekstra nema sta... a video stvarno dodaje novu dimenziju ovom posmatrackom iskustvu definitivno...
Eto, od ranog jutra meni osmeh na lice :)

biljak said...

:))) U sto volim kad imam ovako motivisuce komentare! Dodje mi da batalim ovo pravljenje proje i ceo dan da blogujem! ;))

CMOK CMOK CMOK drugari moji preeslaaaatkiiiiii :))) :D:D:D

E da, jedno tehnicko pitanje, kako vam se svidjaju dodaci na blogu, npr. slideshow najnovijih slika sa Picase - da li se to uopste ucita na slabijim konekcijama??

Slavica said...

A bi meni cudno kad se otvori moja cimerka, veli: kupila sam jedan tipican finski slatkis uskrsnji,slobodno uzmi, ma koliko god hoces, ma SAMO ti uzmi, ta nemoj da se stidis hehehhehehehehe
Ja sam ga na kraju mazala na plazma keks i potapala u vocni jogurt :)
Cini mi se da su od ovoga kore samo mesne pite Sweeny Todda ;) ;) ;) (ko razumije, razumjece :P)

Miroljub Radovanovic said...

oTlicno se vidi slideshow :). Bogami Biljo, to skolovanje ni nalik ovom nasem. Moracemo mi reformu da izvedemo ;).

p.s.
Evo i ja da pustim glasa, okacio novi post posle duuuuugo vremena. Sta ces, kad procitam ove tvoje tekstove sramota me da trabunjam po mom blogu ;). Moracemo da se izorganizujemo: ja ti kazem kako je bilo (u tri reci), a ti to napises kako je trebalo da bude (do 200 reci)

jeca said...

Bibico slatka, ne možemo mi koji smo odrasli na srpskim specijalitetima da cenimo tamo neke finske budalaštine:) Tako i Bermudanci nema šanse da uvezu bilo kakvu vrstu suhomesnatog proizvoda a da nije zaslađen, po mogućstvu medom premazan, odvratno baš. Mika je poprilično patio zbog toga i sanjao o poseti mom zavičaju:) Ali npr. američki kikiriki u medu je nešto najdivnije što sam probala, gojivo neopisivo i nadasve zarazno. Tako da ti nemoj odustajati od eksperimentisanja, možda ti se nešto i svidi:)) A onaj gumi bombon što mi donese, crno-ružičaste boje,(kod nas se ta biljka od koje se pravi zove sladić)grdoba je živa, Mika i ja samo što se ne ispovraćasmo u duetu:=) mnogo čudno...ali se zato Mikin tata ooooduševio, njemu to genijalno...hehhe, pa ti ovom prilikom zahvaljujem u ime Mikinog tate:)Cmok Bibilice cmok!

biljak said...

Ijaooooo, pa ovo bio 50. post! :D:D

Pih, ne objavih na vreme jubilej, pa da slavimo, pa da se čestitava! Kvragu, moraću sad da pišem ko sumanuta, što pre do 100.-og da stignem! ;))